Strefa Relaksu

W Strefie Relaksu znajduje się sauna, zimny prysznic, miejsce do odpoczynku.

SAUNA - jest zabiegiem ciepło - leczniczym, polegającym na kąpieli w gorącym powietrzu o nieznacznej wilgotności. Ogrzane powietrze oddziałuje na skórę i drogi oddechowe. W czasie kąpieli w saunie dochodzi do zmian w regulacji cieplnej ustroju oraz do wzmożonego wydzielania potu. Sauna jest zaliczana raczej do zabiegów profilaktyczno-higienicznych. Najczęściej stosuje się ją w celu przyspieszenia usuwania zmęczenia, zarówno fizycznego, jak i psychicznego. Nie mniej jednak sauna, ze względu na swe wartości bodźcowe, może być również traktowana jako typowy zabieg leczniczy.

Efekty korzystania z sauny to odnowa biologiczna ustroju, dająca powrót do dobrej kondycji i całkowitego odpoczynku, znacznie szybciej niż sen. Z sauny mogą korzystać osoby zdrowe jeden raz w tygodniu, zawsze po wysiłku, nigdy przed. U osób chorych sauna może być stosowana tylko w porozumieniu z lekarzem.
 
Wskazania:
· niska odporność organizmu
· choroby reumatyczne
· przy zaburzeniach przemiany materii
· pielęgnacja ciała
· odprężenie, relaks, odpoczynek
· zwiększenie wydolności organizmu
· przewlekłe schorzenia kośćcowe
· choroby zwyrodnieniowe
· łagodne nadciśnienie tętnicze
· stany pourazowe narządu ruchu
· niektóre choroby skóry np. trądzik

Przeciwskazania:
· nadciśnienie tętnicze
· ostre i przewlekłe choroby zakaźne
· nosicielstwo chorób zakaźnych np. salmonella
· ostre stany gorączkowe
· przeziębienie
· skłonność do krwawień
· niektóre choroby skóry
· ciąża
· choroby wieńcowe i układu krążenia
· stany psychotyczne, padaczka
· alkoholizm, narkomania
 

ZASADY KORZYSTANIA Z SAUNY
1. Do kąpieli w saunie należy zaopatrzyć się w mydło, klapki kąpielowe i dwa ręczniki : jeden służy do podkładania na ławę w saunie , drugi do wycierania się.
2. Przed rozpoczęciem kąpieli należy skorzystać z toalety.
3. Należy umyć całe ciało pod prysznicem mydłem i ciepłą wodą.
4. Należy dobrze się wytrzeć, ponieważ sucha skóra poci się szybciej
5. W saunie kładziemy się na ręczniku kąpielowym. Sam pobyt powinien być krótki, lecz oddziaływanie intensywne. Dlatego kładziemy się na środkowej lub górnej ławce, nie dłużej niż 15 minut.
6. Ostatnie dwie minuty należy siedzieć, aby przyzwyczaić swój układ krwionośny do pozycji pionowej.
7. Polewanie ciała zimną wodą  jest najprzyjemniejszym sposobem ochładzania. Prysznic dobrze  schładza  ciało.
Zastosowanie zimnej wody zwęża naczynia krwionośne i zwiększa odporność organizmu.
8. Kąpiel w saunie polega na naprzemiennym przegrzewaniu i ochładzaniu całego ciała; w zależności od wydolności ustroju można to robić w 2 lub 3 następujących po sobie cyklach.
9. Następująca później chwila  wypoczynku jest bardzo przyjemna i dodatkowo wzmaga cały proces. W czasie wypoczynku powinniśmy pić soki warzywne.

Benefit sstems
Fitprofit
OkSystem.pl